WIADOMOŚCI

BMW ciężko będzie zdobyć punkty w Bahrajnie
BMW ciężko będzie zdobyć punkty w Bahrajnie
Obaj kierowcy BMW Sauber nie byli zadowoleni z sesji kwalifikacyjnej przed GP Bahrajnu. Robert Kubica zakończył kwalifikacje na 13 pozycji, podczas gdy Nick Heidfeld na 14. Obok ogólnego braku osiągów, obaj kierowcy skarżyli się na nierównomierny balans bolidu.
baner_rbr_v3.jpg
Robert Kubica
„Już przed kwalifikacjami wiedzieliśmy, że to może być trudny dzień. Brakuje nam ogólnych osiągów. W drugiej fazie kwalifikacji miałem problem z przyczepnością nowych, miękkich opon. Dodatkowo, nasze radio nie funkcjonowało dzisiaj więc w wyniku tego ciężko było dostroić ciśnienie w oponach i inne podobne sprawy. Mimo iż to nie wpłynęło na nasze osiągi, z pewnością nie pomogło nam. Niemniej teraz musimy dalej pracować w skoncentrowany i spokojny sposób.”

Nick Heidfeld
„To były całkiem trudne kwalifikacje dla nas. Brak osiągów jest oczywisty i jako że czekamy na poprawki aerodynamiczne w Barcelonie, oczywiste jest, że tracimy w czasach w porównaniu do naszych rywali, którzy już mają nowe części. Przynajmniej wiedzieliśmy to przed kwalifikacjami. Dodatkowo balans bolidu pomiędzy przejazdami był dzisiaj bardzo niestabilny. Na drugim przejeździe w Q2 byłem szybszy niż podczas pierwszego, ale nie wystarczyło to na awans do Q1. Naprawdę mocno walczyłem i przestrzeliłem apeks na zakręcie numer 9. Wygląda na to, że ciężko będzie nam zdobyć jutro punkty, ale z pewnością nie poddamy się i spróbujemy wszystkiego.”

Mario Theissen, szef zespołu
„Kwalifikacje były trudne tak jak się tego spodziewaliśmy, po małych różnicach w sesji treningowej. Półtorej sekundy różnicy między pierwszym i ostatnim oznacza, że każda słabość będzie skutkowała stratą kilku pozycji. W kluczowym przejeździe w Q2 obaj nasi kierowcy narzekali na niestabilny balans i z tego powodu nie byli w stanie walczyć o czołową dziesiątkę.”

Willy Rampf, dyrektor techniczny
„Oczywiście nie możemy być zadowoleni z naszych pozycji startowych. Po akceptowalnej pierwszej fazie, w Q2 w porównaniu do znaczącej większości stawki nie byliśmy w stanie poprawić naszych czasów z pierwszej części sesji. To był problem, mimo że warunki na torze poprawiły się. Powód takiego stanu rzeczy musi zostać przeanalizowany. Z tych pozycji będzie nam bardzo ciężko zdobyć punkty w jutrzejszym wyścigu.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

69 KOMENTARZY
avatar
al_capone

25.04.2009 15:15

0

Zamiast dostrajać cisnienie w oponach, szefowie BMW powinni sobie zwiekszyć cisnienie w mózgach i wziąć sie do roboty. FI sie zbliża!


avatar
hipcio

25.04.2009 15:15

0

to zrubcie cos z tym, wszyscy sie skarża a zarzad na to nic...


avatar
ddario

25.04.2009 15:16

0

BMW dno. Gdzie te zapowiedzi z zeszlego roku "Odpuszczamy sezon bo chcemy walczyc o mistrzostwo w przyszlym"??? Totalna amatorka. A moze kasa sie skonczyla?


avatar
cavon

25.04.2009 15:16

0

No to ciekawie się zapowiada!!! Cała czwórka na NIE. Tego jeszcze w BMW nie było a to oznacza problemy i chyba nie tylko w tym wyścigu.


avatar
jawiemwszystko

25.04.2009 15:17

0

O to to. Doktorek tylko gada, a czas by cos zrobił


avatar
Rk3

25.04.2009 15:17

0

Na drugim przejeździe w Q2 byłem szybszy niż podczas pierwszego, ale nie wystarczyło to na awans do Q1 :)


avatar
pz0

25.04.2009 15:17

0

''Obok ogólnego braku osiągów, obaj kierowcy skarżyli się na nierównomierny balans bolidu''- ja tam nie jestem ekspertem, ale znowu potwierdzają moje przypuszczenia. KERS jest na tą chwilę do bani. To co zyskasz na prostej stracisz z procentem na zakrętach.


avatar
D.S.

25.04.2009 15:18

0

"Dodatkowo, nasze radio nie funkcjonowało dzisiaj ", to mogl sobie wlaczyc Radio Maryja.


avatar
al_capone

25.04.2009 15:19

0

Oczywiscie jest jeden plus tej sytuacji. Strategie na wyscigi dla RK i NH bedą jednakowe - paliwko do pełna!


avatar
tasm.dis

25.04.2009 15:19

0

Znając życie to i poprawki w Barcelonie nic nie pomogą. :> Jeśli będą jechali bardzo równo to może coś się zdarzyć i któryś z nich zdobędzie 1-2 pkt. Denerwujący jest tylko doktorek z takimi zdaniami że w kluczowym przejeździe kierowcy narzekali na niestabilny bolid... Widać że bolid jest slaby i niema co tego ukrywać.


avatar
Ra-v

25.04.2009 15:23

0

o ile jeszcze jakis czs temu ich forma mnie denerwowala to teraz mnie smieszy :D ale szkoda mi chlopakow bo wyciskaja z bolidow co sie da a to i tak za malo... Na punkty bym jutro nie liczyl a jesli juz to ewentualnie jednym bolidem.


avatar
skylinedrag

25.04.2009 15:24

0

Ojojoj po nastrojach widać, że BMW jest w poważnych tarapatach. Zupełnie jakby oczekiwali innej sytuacji po dzisiejszym dniu :/


avatar
pz0

25.04.2009 15:28

0

9. al_capone - przypuszczam że będą mieli różne strategie. Nick lubi jeździć ciężkim bolidem. Myślę że Kubica będzie stosunkowo lekki.


avatar
prolim

25.04.2009 15:28

0

A ja się boję pomyślec, co by było, jakby walczyli w tamtym sezonie do końca, to teraz to chyba byliby z 2sec. za Force India xD. A tak przynajmniej Q2 zaliczają regularnie xD. Tak to jest, jak się 3/4 sezonu zeszłego pracuje na KERS, który i tak jest beznadziejny. Najśmieszniejsze jest to, że i Mcl i Ferrari zrobiło lepszy kers.


avatar
Rk3

25.04.2009 15:29

0

7. pz0 Jest to bardziej problem samej konstrukcji i wrażliwości na rozmieszczenie ciężarków niż samego KERS-u


avatar
kamil7671

25.04.2009 15:32

0

14. prolim- czy lepszy ,to bym sie klocil...BMW jeszcze nie mialo wielkiej wpadki z KERS(raz na testach Hie mial 1 malutki problem) a MCL, Ferrari i renault maja te KERSy awaryjne. Jak BMW bedzie dostawca KERS, to zbiora jeszcze za to pieniazki i sie koszty zwroca, oni tez patrza na money...


avatar
pz0

25.04.2009 15:38

0

15. Rk3 - bo ten KERS pogłębia wszystkie problemy.


avatar
Qbus81

25.04.2009 15:41

0

Innymi słowy. "Kuźwa mamy problem bo toto jechać nie chce a my nie wiemy dlaczego"


avatar
cavon

25.04.2009 15:45

0

@kamil7671- ( 2009-04-25 Briatore: FOTA chce zakazu KERS )


avatar
jawiemwszystko

25.04.2009 15:45

0

Panowie, my tu gadugadu, ale prędzej nam palma wyrośnie, a jeszcze prędzej kaktus jakiś obleśny na czole niż szefostwo BMW cos wymyśli


avatar
cavon

25.04.2009 15:46

0

18. Qbus81 - i to jest genialna wypowiedź i płęta tego co się dzieje w BMW>


avatar
slawke

25.04.2009 15:48

0

a ja się pytam dlaczego Kubica nie zrobił jeszcze jednego kółka skoro mógł?


avatar
kamil7671

25.04.2009 15:48

0

19. cavon- no wlasnie, Briatore, nie Theissen:) koniec tematu.


avatar
kamil7671

25.04.2009 15:50

0

19. cavon- naisalem Briatore, bo Briatore ostatnio wygaduje rozne dziwne rzeczy, sam slyszales...jakby to powiedzial Theissen, to bym sobie dal spokoj i wiedzialebym, ze KERS to shit.


avatar
Jacobek

25.04.2009 15:50

0

hhahaha, BMW ehh ... Problem u nich jest taki, że bolidu nie potrafią rozwijać na bieżąco, a umieją to robić inne zespoły, jak chociażby Renault czy Mclaren. W pierwszym wyścigu BMW było w dobrej dyspozycji ale cóż z tego jak nie potrafią rozwijać bolidu! dyfuzor powinni mieć już na hiszpanię, powinni go dawno skonstruować a nie czekać na decyzje sądu .... co z tego że poprawki areodynamiki wprowadzą w hiszpani skoro inne zespoły już to zrobiły, a na hiszpanie szykują w pełni sprawne dyfuzory... A BMW co? na monako , turcje, a może jeszcze dalej.. nie byłbym zaskoczony


avatar
blue57

25.04.2009 15:51

0

HEHE, możliwe, że wyciągnięto radio roberta w ramach odchudzania bolidu :) ... ja nie wiem jak to działa ale moje CB i antena ważą ze 3 kilo ;) Jeśli BMW też jeździ na Unidenie to może mogli dodać kilka ciężarków więcej wymawiając się awarią radia ;) ... OK wiem, że to głupie - bez napinki xD ... Ja tam ciągle wieże, że jutro robert przywiezie jakiś punkcik i będziemy zadowolenia... Trulli ma szanse wygrać, na podium typuje jeszcze Vetela i Buttona xD Ferrari i Ham nie dojadą ^^


avatar
Rk3

25.04.2009 16:02

0

22. slawke a ja Ci odpowiadam że prawdopodobnie miał paliwa na 1 pomiarowe okrążenie. Widocznie inżynierowie byli pewni że 1 okr wyjazdowe wystarczy żeby dostacznie rozgrzać opony


avatar
masaj

25.04.2009 16:02

0

Jak nie idzie, to Robert zawsze może liczyć na awarię radia czy problemy z ciśnieniem w oponach.


avatar
RoninRonin

25.04.2009 16:05

0

"Musimy przeanalizować" ... Niech lepiej szybko coś wymyślą a nie analizują. Jakie to typowo niemieckie. Oznacza to tyle co "Nie wiemy kur... o co chodzi." Jednym słowem PanThaisen niech lepiej pomyśli czy będzie pracował po tym sezonie po szykuje się totalny blamaż. Z zespołu który chwalił się że teraz ich cel to mistrzostwo zeszli do walki z Foce India ;))))) Samochód jest kompletnie do niczego i jedyne rozsądne wytłumaczenie to, że budują całkiem nowy samochód ;)))) na 2010 rok


avatar
Bmw-Sauber_fan

25.04.2009 16:07

0

ja mam nadzieje ze odrabia w hiszpani te straty do reno mclarena i ferrari. bo przed zmianami dyfuzorow w tych dwuch pierwszych teamach bmka byla przed nimi. a ferrari przegonia bo dluzej pracowali nad nowymi czesciami


avatar
czes

25.04.2009 16:08

0

a po co im punkty niby? walcza o tytul czy co...


avatar
masaj

25.04.2009 16:08

0

@RoninRonin Analizowanie danych to ich ulubiona czynność - szkoda tylko, że wyciąganie prawidłowych wniosków już nie.


avatar
al_capone

25.04.2009 16:12

0

Ciekawe, czy Dr Mario T. ma jakichś szefów nad sobą? Powinni go wywalić na zbity pysk za nieudolność.


avatar
leo_

25.04.2009 16:13

0

BMW wydaje się być mało elastyczne.Uczepili się tezy, że liczy sie tylko forma na starcie sezonu, a potem się nic nie da zrobić , bo nie ma testów. I się tej tezy uparcie trzymają, podczas gdy inne zespoły non stop ulepszaja własne bolidy.


avatar
david9

25.04.2009 16:16

0

Juz czują oddech ForceIndia na plecach. I jeszcze przegrali z Nakajimą no to juz tragedia. Najgorcsze jest to ze niewidze szans zawielkich na lepsze miejsca jutro no bo z kim? Jesli nawet wezmą Nakajime to pewnie z tyłu wyprzedzi ich Webber. Potem ejst Kovalainen, Raikonen no to juz chyba niema co marzyc o punktach chyba ze jakis karambol sie wydarzy.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu